woensdag 29 januari 2014

Eerste project infinity sjaal


Hoe ben ik begonnen met haken?

Ik heb een setje haaknaalden gekocht bij action, waar je een kokertje kunt kopen met diverse maten (3, 3.5, 4, 6, 8, 10) haaknaalden, waarmee je veel projecten kunt haken. Uiteraard ook wat bollen wol gehaald die ik leuk vond voor een sjaal.  En toen op internet gezocht naar een patroon voor een gehaakte sjaal.


Uiteindelijk ben ik terecht gekomen op het volgende YouTube filmpje van Love4nails. Het is een Engelstalig filmpje met een erg duidelijke uitleg van de steken die ze gebruikt voor deze infinity sjaal.

Klik hier om het filmpje van Love4nails te bekijken


Ik heb de sjaal gemaakt als eerste haakproject, door de duidelijke uitleg heel goed te doen voor een beginner. Ik heb wel wat beginners foutjes gemaakt, ik haak blijkbaar heel strak en daardoor is mijn sjaal veel stugger en kleiner geworden dan de sjaal in het filmpje. Ook heb ik bij het vastmaken van de eerste en de laatste losse toch een draai in mijn werk gekregen, waardoor mijn sjaal altijd gedraaid zit. Voor mijn sjaal heb ik tweed wol gebruikt van zeeman.

Ach, al met al ben ik toch trots op mijn allereerste haakwerk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten