donderdag 13 februari 2014

Infinity sjaal

Omdat de eerst sjaal die ik maakte gedraaid was, heb ik besloten om een nieuwe sjaal te haken. Ik heb hiervoor een zelfverzonnen patroon gebruikt die ik hieronder zal beschrijven. Mijn sjaal is lang genoeg om twee keer om mijn nek te doen, je krijgt dan een heerlijke volle, warme sjaal.



 

Materialen:
Haaknaald maat 7
Wol maat 5-6
(hier is gebruik gemaakt van tweed wol van zeeman, bijna 2 bollen)

Patroon infinity sjaal:
  1. Maak een ketting van 150 losse.
  2. Maak een halve vaste in je eerste losse om de cirkel te sluiten. Let op dat je ketting van losse niet gedraaid zit.
  3. Haak 3 losse (dit is je eerste stokje) en haak een stokje in je halve vaste.
  4. Sla twee losse in je ketting over, haak een stokje, een losse en nog een stokje allemaal in dezelfde losse van de ketting.
  5. Herhaal stap 4 tot je helemaal rond bent
  6. Eindig je ronde met een halve vaste in de 3e van de 3 losse die als je eerste stokje fungeren.
  7. Haak 3 losse (dit is je eerste stokje).De volgende rijen steek je steeds je haaknaald tussen de twee V's in die je ziet in je voorgaande rij (zie foto). Haak een stokje, een losse en nog een stokje allemaal in dezelfde ruimte tussen de twee V's in.
  8. Herhaal stap 7 nog 14 keer, je hebt nu een sjaal van 17 rijen.
  9. Hecht af en werk de losse draden weg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten